2011. november 4.

Új gép

ÉÉéés igen megvan az új gép!!!
Mától egy Nikon D5100-as gép tulajdonosa vagyok egy 18-105 mm-es objektívvel egyetemben. A Jézuska idén korábban jött, most látta elérkezettnek az időt, hogy meglegyen az új masina. :)
A gépről: nagyon szuperül néz ki, a fogása jó (bár a markolat lehetne picivel nagyobb és mélyebb), súlyra is gyarapodott egy kicsit, nomeg persze méretben is az elődhöz képest ( Fujifilm S5700). Az anyaghasználat sokkal jobb, tapintásra is egy komolyabb géppel van dolgom, pl. a memóriakártya fedele itt stabilan áll, nem lötyög mint a Fujin, sőt ott rendszeresen előfordult, hogy akaratlanul is, de kinyitottam és így a gép kikapcsolt.
No de részletesebb tesztbe nem mennék bele, található itt a neten elég, amik komolyabbak is.
Az ok amiért váltottam egyszerű, tovább szerettem volna lépni a kompakt világból a DSLR-be. A Fujifilm is egy remek kis gép volt, még mindig az is, de volt, hogy éreztem, néha ide már több kéne, nagyobb érzékenységet nem nagyon mertem használni, 400-as ISO fölé nem volt ajánlott menni, a maximális 4 mp-es zársebesség is sokszor kevésnek bizonyult, és ugye az élességállítás, manuálisan szinte nem is lehetett használni, ugyan a gépben volt rá lehetőség, de az elég körülményes és lassú volt, itt végre tudom tekergetni az élességállító gyűrűt. :) A kihajtható kijelző is egy nagyon jó kis dolog a gépben, pláne ha már Full HD videót is tud a Nikon. De fotózásnál is nagy segítség lesz, ha lenti, vagy épp fenti perspektívából szeretnék felvételt készíteni. Sorozatképessége is nagyon jó a kategóriához képest, másodpercenként 4 képet lehet vele készíteni. Úgy összességében egy gyorsabb gép ez!


Most így hirtelen a nagy öröm közepette ennyi jutott eszembe, képeket majd hamarosan, a napokban teszek fel, hogy mit is tud a Nikon D5100-as.

Nincsenek megjegyzések: